TransPloiesti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Empty Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești

6/11/2019, 08:24
În atenția:
Primarului Municipiului Ploiești, dl. Adrian Dobre
Consiliul Local al Municipiului Ploiești
SC Transport Călători Express SA Ploiești


Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești SEMNEAZĂ ȘI TU AICI

Forumul TransPloiești, site dedicat transportului public din Ploiești, fondat în 2011, dorește să atragă atenția ploieștenilor și nu numai în legătură cu decizia luată în cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești, de a casa și ultimele vehicule istorice de transport public electric, tramvaie ce au făcut istorie în municipiul Ploiești.

Forumul TransPloiești solicită autorităților competente atât din cadrul Primăriei Municipiului Ploiești, cât și din cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești, să oprească imediat procesul de casare al tramvaiul de epoca Lohner cu număr de parc #5000 (inclusiv remorca), precum și al tramvaiul V3A-97M-Faur cu număr de parc #051 (ex număr de înmatriculare Ploiești 8-006) ale SC Transport Călători Express SA Ploiești și să continue procesul de conservare/restaurare, cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat.
Lohner #5000
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Dscn1310

V3A-97M-Faur #051
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Dscn1210

Ambele vehicule au fost păstrate cu acest scop în tot acești ani, așa că nu se înțelege cum s-a ajuns la această decizie, cea de casare, întrucât nu acesta a fost scopul din momentul conservării până în prezent (cel al recondiționării pentru muzeu). În imaginile de mai jos, puteți observa în ce stare au ajuns, în condițiile în care în momentul de față, acestea sunt în proces de casare. Aceeași soartă se pare că o au și vehiculele de intervenții, de asemenea, păstrate în toți acești ani, pentru ca în 2019 să fie casate. Pare logic, nu?!

Tramvaiul V3A-97M-Faur reprezintă singurul exemplar care a circulat în afara Bucureștiului, având o istorie mai mult decât interesantă, pe care reprezentanții SC TCE Ploiești SA pot să o valorifice odată ce acesta va fi recondiționat. Acesta a fost achiziționat în 1997 cu scopul modernizării parcului de tramvaie. Din păcate, municipalitatea nu a mai avut resursele necesare achiziționării întregului lot, așa că au decis păstrarea singurului exemplar fabricat pentru Ploiești. Acesta a circulat fără probleme ani de zile, martoră fiind vatmanul care l-a condus, fiind singura care știa să îl conducă de altfel. Singurul motiv pentru care a fost retras a fost din cauza bandajelor care ajunseseră la limită. Acesta a fost inclus în planul recondiționării tramvaielor în timpul lucrărilor la linia de tramvai, însă, încă odată, s-a renunțat în cele din urmă la includerea acestuia în lot.

V3A-97M-Faur acum:
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești 73188410

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești 74801810

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești 75279310

Lohner și vagoanele de intervenție acum (sursa: Observatorul Prahovean):
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Tramva10

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Tramva12

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Tramva11

Dorim să înțelegem cum dintr-un vehicul de epocă în care au fost alocați bani cu scopul recondiționării astfel încât să fie expuse ca vagoane restaurant în centrul Municipiului Ploiești s-a ajuns la decizia casării în masă a ultimelor dovezi istorice ale transportului public electric.
Mai jos vă prezint o listă de vehicule ce au fost conservate inițial pentru muzeu, însă decizia din urmă a fost casarea lor:

Autobuze:
• MAN SG192 (#2180 și #2181, casate în 2005);
• DAC 117 UDM (#2270, casat în 2007/2008);
• DAC 112 UDM (ultimele 3 exemplare au fost casate în 2015-2016);

Troleibuze:
• Rocar 312E cu număr de inventar #5203 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-003) casat în 2018;
• Berliet ER100 cu număr de inventar #5208 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-008) casat în 2018;
• FBW 91-GTS - toate cele 15, #5211-#5225, au fost casate în 2018.
Troleibuzele Rocar 312E și Berliet ER100 au marcat înființarea transportului public cu troleibuze din Municipiul Ploiești, în timp ce FBW 91-GTS au marcat dezvoltarea acestuia, odată cu achiziționarea acestora, linia 244 fiind deschisă publicului călător.

Tramvaie:
• V3A Clasic - toate cele 30 de modele casate în 2000-2003;
• Timiș - toate cele 32 de vagoane (dintre care 16 vagoane remorcă) retrase în 2003; ultimul cuplu rămas, #013+#413, a fost casat în 2009.
Asemenea troleibuzelor menționate mai sus, tramvaiele V3A și Timiș au marcat înființarea transportului public electric.
Aceasta este doar o scurtă listă a vehiculelor recent casate.

Scopul final?
Atât Forumul TransPloiești, cât și pasionați ai vehiculelor din țară, respectiv Europa, ne dorim înființarea unui muzeu al vehiculelor SC Transport Călători Express SA Ploiești unde aceste vehicule să își revendice locul meritat în istorie.

Acest proiect însă nu poate fi realizat dacă vehicule care au făcut istorie în acest municipiu sunt valorificate la fier vechi. Ani la rând, vehicule destinate conservării au fost casate pentru că cel mai probabil deranjau vizual. Acestea nu au beneficiat de vreo recondiționare, respectiv sume investite în ele, deși, încă din 2011, de când activăm ca forum, au fost promisiuni din partea directorilor SC TCE SA, pe atunci RATP Ploiești, că vehiculele vor fi salvate.

Participă și tu!

În acest sens, apelez la înțelegerea persoanelor în măsură să ia aceste decizii de a stopa efectiv orice măsură de casare a ultimelor vehicule istorice din Municipiul Ploiești.

Mai mult de atât, o petiție a fost creată cu acest scop: SEMNEAZĂ ȘI TU AICI
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Page2b10

Avem nevoie de dezvoltarea acestei culturi. Orașe din toată lumea, inclusiv din România, au reușit să restaureze vehiculele lor istorice, chiar să construiască muzee/spații alocate acestora (exemple: Timișoara, Iași, București).

Forumul TransPloiești așteaptă cu interes răspunsul autorităților menționate în prima pagină cu privire la:
1. Conservarea vehiculelor menționate mai sus (tramvaiele Lohner și V3A-97M-Faur);
2. Construirea unui muzeu de vehicule al SC TCE SA.

Cine suntem?

În urmă cu câțiva ani, în 2011, am realizat forumul TransPloiești, un site dedicat, pe atunci, RATP-ului. Între timp, am strâns peste 200 de membri, 6000 de mesaje, sute de mii de vizualizări, dar și o pagină de Facebook cu peste 7000 de aprecieri și urmăritori, altfel spus, o comunitate care să ofere informații rapid, în timp real legate de TCE Ploiești.
Încă de la început, am realizat colaborări cu directorii TCE (dl. Radu Popescu, dl. Ion Micu, dna. Enescu Ionelia ori dna. Iolanda Stanciu, dar și alți diverși angajați), precum diferite parteneriate cu media locală și națională (Telegrama, Observatorul Prahovean, Ph-online, Adevărul, WYL TV, Prahova TV, Ploiești TV).
Cu timpul, echipa formată a reușit să administreze site-ul și pagina de Facebook, iar prin acest lucru să realizeze diferite proiecte. Astfel, am devenit unicul forum dedicat TCE, un site ce conține detalii tehnice, informațiile de ultimă oră și care cuprinde o largă galerie foto și video cu vehiculele aparținând SC Transport Călători Express SA Ploiești.

De ce ne pasă?
Simplu: pentru că ne dorim eficiență și evoluția sistemului de transport public din Ploiești. În acest context, de-a lungul timpului, ne-am dezvoltat ideile și nu ne-am dorit altceva decât aplicarea acestora. Ideile noastre asigură în mare parte lucruri simple, însă cu un efect radical în viziunea călătorului TCE. Mai jos aveți o parte din proiectele campaniei „TransPloiești – Nouă ne pasă!”:
• Revista TransPloiești;
• Aplicația TransPloiești;
• TCE: Probleme / Nemulțumiri ( și cum pot fi rezolvate );
• TCE: Idei / Planuri / Propuneri;
• TCE: Chestionare de opinie (ex: Devierea / Scurtarea traseului 2; alegerea traseelor care străbat BD. Independenței și vor fi scurtate ca parcurs etc.);
• TCE: Optimizarea Traseelor;
• Wi-Fi în vehiculele TCE;
• Dezvoltarea sistemului de afișare al traseelor și orarelor în stații;
• Reabilitarea căii de rulare a tramvaielor;
• Pagina de Facebook, unde zilnic îndrumăm personale ce au întrebări legate de TCE;
• Sistem de ticketing electronic.

Cu stimă,
Cătălin-George Constantin
Fondator TransPloiești


Ultima editare efectuata de catre Catalin.C in 8/12/2020, 00:20, editata de 1 ori
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Empty Re: Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești

7/11/2019, 15:16
Am reușit!  Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești 1f68b  Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești 1f3c6

După discuțiile cu primarul Municipiului Ploiești, dl. Adrian Dobre, acesta a precizat că atât tramvaiul Lohner, cât și o drezină vor reintra în parcul TCE Ploiești.

Ca proiect, cuplul Lohner va fi cosmetizat și plasat în Parcul Municipal Vest, unde cel mai probabil va fi transformat în cafenea.

Acestea au fost licitate pentru valorificare, astfel că TCE a trebuit să le recupereze de la compania ce a câștigat licitația.

L-am rugat pe dl. primar să ia măsurile necesare salvării tramvaiului V3A-97M-Faur #051, întrucât acesta reprezintă o parte din istoria transportului public electric din Ploiești.

Aș dori să mulțumesc pe această cale tuturor celor care ne-au sprijinit în această campanie. Aceasta continuă până când și V3A-ul va fi salvat: https://tinyurl.com/sostram
Catalin.C
Catalin.C
Admin
Mesaje : 3155
Data de inscriere : 08/03/2011
Varsta : 27
Localizare : Ploiești
http://transploiesti.ro

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Empty Re: Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești

7/11/2019, 23:24
Am primit și un răspuns din partea directorului TCE Ploiești, dl. Nicolae Alexandri. Aș dori să îi mulțumesc pe acestă cale atât dumnealui, cât și dl. Adrian Dobre pentru răspunsul și reacția prompte.
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Decizi10
Atașamente
Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Attachment
Decizie TCE Ploiesti 07.11.2019 (sistare casare).pdf Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.(314 KB) Descarcat de 2 ori
Continut sponsorizat

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești Empty Re: Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești

Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum