TransPloiesti
Bine-ai-(re)venit pe forum! Te rugăm să te conectezi/înregistrezi pentru a avea acces full la site. Înregistrarea nu durează mai mult de 1 minut și poate fi realizată și prin asocierea contului de Facebook. Mulțumim.
Distribuiţi
In jos
avatar
Cristian P
Moderator
Mesaje : 897
Data de inscriere : 30/09/2013
Varsta : 29
Localizare : Ploiesti

Crossway Le City în probe (dec. 2016)

la data de Decembrie 5th 2016, 5:11 pm
Iveco Crossway Le City în probe

Autobuze destinate transportului urban cu motoare prietenoase cu natura care au podea joasă pe toată lungimea vehiculului indiferent de configuraţie sau de numărul de uşi. În plus, pasagerii cu mobilitate redusă sau în scaune cu rotile beneficiază de tot echipamentul necesar pentru acces şi transport în condiţii de deplină siguranţă.

-motor Cursor 9, Euro 6 / Tector 7, Euro 6 / CNG
-foloseste tehnologia Hi eSCR
-cutie viteze ZF si VOITH
-EBS, ESP
-lumini de zi, pozitii, semnalizatoare si blocul de lumini spate, sunt de tip LED
-alternatoare de pna la 2x150A
-oglinzi retrovizoare actionate electric, cu sistem de degivrare

Capacitate transport:

-versiuni de 10,5, 12 si 18 m
-de la 28 pana la 41 de locuri pe scaun, in functie de versiune (lungime si dispunerea usilor)
-rampa electrica/mecanica pentru acces scaun cu rotile
-spatiu dedicat pentru acomodarea persoanelor cu dizabilitati
-iluminare continua LED
-iluminare deasupra usilor de acces
-trape electrice sau cu actionare manuala
-3 sau 4 usi de acces - cu deschidere spre interior, in functie de versiune
-A/C pasageri cu sistem tip perdea, in zona fiecarei usi
-ventilatie spatiu sofer prin 6 duze

La nici o săptămână de la aprobarea studiului de oportunitate privind achiziţia de autobuze pentru TCE, un dealer de profil s-a oferit să trimită un autobuz nou Iveco pentru a fi testat.

Potrivit primarului Adrian Dobre, un autobuz IVECO nou se află deja în teste pe traseul 30. Modelul este dotat cu aer condiţionat şi are normă de poluare Euro 6. Acest lucru ar putea precede demararea procedurilor de licitaţie şi evident de alocare bugetară care sunt plănuite să aibă loc anul viitor.

Primăria Ploieşti vrea să cumpere 50 de autobuze diesel noi, prin leasing operaţional fiind dispusă să plătească suma de 10,5 milioane euro pentru această flotă. Potrivit calendarului, plata leasingului se va face etapizat pe o perioadă de 6 ani şi patru luni. Astfel, primele 30 autobuze ar putea fi cumpărate până pe 30 martie 2017, urmând ca lotul 2 de 10 unităţi să ajungă iunie şi lotul 3 (10 unităţi) în august.


Ultima editare efectuata de catre Cristian P in Decembrie 5th 2016, 7:09 pm, editata de 2 ori
avatar
Cristian P
Moderator
Mesaje : 897
Data de inscriere : 30/09/2013
Varsta : 29
Localizare : Ploiesti

Re: Crossway Le City în probe (dec. 2016)

la data de Decembrie 5th 2016, 6:23 pm
De azi ,timp de 3 zile va fi testat acest model pe străzile Ploieștiului.
Călătoria este gratuită,iar traseul ales azi pentru probe a fost 30.

Câteva poze :
















































PREZIOSO
Mesaje : 261
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti

Crossway

la data de Decembrie 12th 2016, 10:02 am
Intenția a Primăriei Ploiești de a cumpăra 50 de autobuze noi începe să miroasă dubios

Aleșii locali s-au certat în urmă cu două săptămâni asupra votului pentru un studiu de oportunitate privind achiziția a 50 de autobuze noi cu motorizare diesel Euro VI prin sistem de leasing operațional. Până la urmă, proiectul a fost aprobat și poate începe procedura legală și administrativă de achiziție a 50 de autobuze, pentru acest lucru fiind necesară o sumă de aproape 11 milioane de euro. Numai că...

În mod ciudat, după numai câteva zile, pe străzile Ploieștiului şi-a făcut apariția, ca un cal alb, un autobuz Iveco Crossway Le, trimis în probe pe traseul 30. Adică, urmare a proiectului aprobat de consilieri, un dealer auto s-a mișcat repede și a oferit deja un autobuz nou-nouț, să fie testat de șoferii sătui de Ikarus și MAN-uri rablagite. Modelul constructorului italian a circulat, cu călători, trei zile pe străzile orașului, utilizatorii beneficiind de transport gratuit.
Un studiu care spune mai multe decât e nevoie

Interesant este și cum executivul Primăriei a făcut așa repede un studiu de oportunitate, în care explică mai multe decât era necesar. Ideea studiului era de arăta aleșilor locali că 60-90% din parcul auto al TCE e depășit moral și fizic și că s-ar impune achiziția a 50-80 de autobuze moderne. Atât.

Însă în raportul de specialitate se arată foarte clar metoda de achiziție și perioada de leasing, programul de livrare al autobuzelor și specificațiile tehnice ale vehiculelor. Aproape că-ți vine să te gândești dacă nu cumva proiectul a fost întocmit de un dealer auto, nu de serviciile primăriei. Sau nu?! Se spune că marca e italiană și parte a Grupului Fiat? Nu încă.

Detalii de luat în seamă

În proiect se arată că metoda de achiziție ar putea fi sistemul leasing-ului operațional, cu avans de 0%. Potrivit proiectului, achiziţia se va realiza din bugetul local, în trei etape: 30 de bucăți pe parcursul anului 2017, 10 bucăţi până la 30 iunie 2017 şi 10 bucăţi până la 30 august 2017.

Fără necunoscute

Potrivit expunerii de motive, se propune achiziţionarea a 50 autobuze noi Diesel Euro VI ( cu valoare unitară estimată de 210.000 euro inclusiv TVA/unitate). În proiect este prevăzută o perioadă de 6 ani și 4 luni pentru plata autobuzelor. Valoarea maxima estimată este de 49.500 000 lei. Valoarea estimată a acordului cadru, pentru cantitatea maximă de 50 bucăți, este de 10.500.000 euro cu TVA.

Potrivit proiectului, leasing-ul operațional este mai avantajos pentru operatorul autovehiculelor, deoarece dealerul se va ocupa cu întocmirea actelor, a taxelor de înmatriculare, de asigurări, lucrările de întreţinere, reparaţii, managementul anvelopelor. Toate acestea vor fi incluse în rata lunară de leasing.

Diferența dintre leasing operațional și cel clasic este că dealerul este responsabil de gestionarea documentelor, programări la service, asistența la drum etc. Practic, TCE ar fi scutită de birocrație.

Sindicaliștii de la TCE aduc drept argument în favoarea solicitării lor numărul de reclamaţii din partea călătorilor. Astfel, ploieștenii au acuzat lipsa unui confort corespunzător, lipsa căldurii în mijloacele de transport, canapele rupte, burdufuri rupte, geamuri/trape blocate, pătrunderea gazului de eșapament în interior.

Acum, în condițiile speciale ale Ploieștiului, oprit din dezvoltare, orice achiziție de autobuze noi ar fi o realizare de excepție, dar este suspectă graba și precizia cu care s-a întocmit acest proiect, mai ales că demersul înseamnă a obliga bugetul local la plata unui leasing de 10,5 milioane de euro.

Sursa: http://www.telegrama.ro/administratie/item/56330-inten%C8%9Bia-a-primariei-ploie%C8%99ti-de-a-cumpara-50-de-autobuze-noi-incepe-sa-miroasa-dubios.html
Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum